Antonio Reche de Ferresuin

Vint-i-unena entrevista de la campanya «La gent de Dalt», aquesta vegada entrevistem a Antonio Reche de Ferresuin.

Un mestre de primària, que desprès d’acabar el servei militar, va començar amb l’aventura de la ferreteria i es va donar compte que el món dels negocies era el que més li agradava.

Creu que per donar un bon servei als clients, t’has d’estar “reciclant” constantment, tant els coneixements com l’equip humà.

Coneix-lo una mica més amb aquesta entrevista

la gent de dalt antonio ferresuin

 

Com et descriuries?

Una persona inquieta, treballadora, responsable, seriosa i complidora amb els seus compromisos.

 En quin moment de la teva vida vas decidir obrir un negoci propi?

En acabar el servei militar,  tenia 22 anys i vaig decidir emprendre aquesta aventura que ja dura  38 anys. Just aquest any en faig 60! Sóc mestre de primària de carrera, però de seguida em vaig adonar que el món dels negocis era el que m’agradava.

 Tornaries a prendre la mateixa decisió?

Sí, tot i que avui dia ser empresari és molt dificultós  i complicat. Has d’estar permanentment “reciclant” els teus coneixements i els teus equips, sobre tot l’equip humà de l’empresa. El que avui és modern demà queda obsolet i has d’estar molt ben preparat per poder donar un bon servei, una molt bona informació i un bon producte als teus clients.

 Perquè Granollers?

És la meva ciutat, no de naixement, però és la ciutat a la qual li dec  tot el que sóc i el que tinc.

 Perquè la zona de Comerç de Dalt?

Quan vaig començar és la que vaig trobar més adient pel meu negoci i on vaig trobar més facilitats gràcies a la família Anfruns que van creure en mi i em van ajudar a poder construir el que avui és FerreSuin.

 Com valores el vincle amb el client?

Tinc contacte directe permanentment perquè els meus clients són professionals i, per tant, molt exigents.  És per això que tinc una plantilla de professionals molt preparada per poder  assessorar els nostres clients (els industrials i els que no ho són)  perquè aquests en tot moment puguin prendre la decisió encertada a l’hora d’escollir qualsevol producte.

 Quina reacció et satisfà més dels teus clients?

El fet que puguin sortir de la botiga satisfets i contents  d’haver rebut un bon servei gràcies a la tasca d’assessorament i seguiment  que desenvolupa el meu equip, al qual felicito, ja que una gran part del meu èxit també és seu i sense ells no seríem el que en aquest moment som.

 Com ha canviat el teu entorn de quan vas obrir el teu negoci a ara?

Com la nit i el dia. En tots els aspectes: veïnat, circulació, clients, noves tècniques de venda, nous productes, etc. Ha estat un canvi brutal, però com ja he comentat abans el que avui és modern demà ja no ho és i ens hem  d’adaptar contínuament als canvis si volem estar en aquesta espiral. Com diuen “renovar-se o morir”.

 Quan penses en com et vols mostrar al públic, que t’agradaria que veiessin de tu?

M’agradaria que veiessin una persona que transmet confiança i seguretat i compromesa amb els seus clients.

 Creus que la “atenció al client” s’ha substituït per les compres online i grans superfícies?

Cada dia més. És per això que el nostre valor afegit és transmetre al client confiança i assessorament a l’hora de fer una compra per poder fidelitzar-lo, i aquest servei ni les compres online ni  les grans superfícies el poden oferir. Hem de protegir el comerç de proximitat de tota la vida tot entenent que és realment difícil lluitar contra les grans plataformes.

 Quins han estat els majors obstacles que has tingut de superar per arribar a  consolidar el teu  negoci?

La morositat i la competència deslleial.

 Què creus que la gent no sap dels comerciants?

Que ens dediquem al negoci  24 hores al dia, els 7 dies de la setmana i deixem en segon pla el que més estimem, que és la família.

 Què li diries a un nou emprenedor?

Que tingui les idees molt clares i que estigui molt segur de les seves possibilitats, que no tot són flors i violes. Que tracti els seus clients amb molt de respecte i molta cura, que tingui clar que un client costa molt de fer i tan sols dos segons per perdre’l.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *