Illa Sports (Pep Rastreto)

Comencem la nova campanya, «La gent de Dalt«, amb una entrevista realitzada a un dels representants de la botiga Illa Sports, especialistes en esport de muntanya amb més de 50 anys d’història a la nostra ciutat.

Coneix-los una mica més amb aquesta entrevista.

Com et descriuries?

Com una persona amable, pacient i molt alegre, m’encanta l’esport sobretot relacionat amb la muntanya i m’encanta la meva feina.

En quin moment de la teva vida vas decidir obrir un negoci propi?

Doncs la veritat és que no m’ho havia plantejat fins fa relativament poc, en el moment que vaig veure que el lloc on estava treballant hi estava a gust, amb un material que m’agrada però sobretot al adonar-me que a l’antiga propietària quan li arribés l’hora de jubilar-se m’enganxava a una edat complicada, en canvi ara tinc una edat amb moltes ganes i empenta per tirar del carro. I un altre punt important va ser que en aquell moment a Granollers érem l’única botiga especialitzada.

Tornaries a prendre la mateixa decisió?

Sens dubte, tot i que no és gens fàcil, però «qui alguna cosa vol, alguna cosa li costa», com he dit abans és una feina que m’encanta amb un material que el visc.

Perquè Granollers? 

Una bona ciutat per diverses coses, capital de comarca, ciutat on l’ajuntament valora molt el petit comerç, molta gent dels voltants ve a Granollers de compres, a sobre com hem dit abans som l’única botiga tècnica de muntanya de la ciutat.

Perquè a la zona de Comerç de Dalt?

Perquè hem continuat amb un negoci on ja treballàvem des de feia 17 anys jo, 5 anys l’Ingrid i sobretot estava en funcionament des de fa més de 50 anys i era molt important continuar en el mateix local, ja que tothom el coneix i teníem una clientela bastant fidel.

Com valores el vincle amb el client?

Per nosaltres el tracte amb el client és importantíssim, de fet creiem que per la nostra manera de ser tenim un vincle molt proper amb els nostres clients. Intentem sempre resoldre qualsevol tipus de problema, i contínuament estem organitzant mogudes que ens uneixen molt a ells, a vegades inclús acabem dinant o fent unes birres amb ells després de l’activitat, crec que això és magnífic.

Quina reacció et satisfà més dels teus clients?

Sobretot dues:

1. Quan tornen al cap d’un temps i et diuen «t’enrecordes de… que hem vas vendre el dia «X»? ufff m’ha anat de conya!, moltes gràcies pel vostre assessorament (i a vegades venen expressament a dir-ho, al·lucinant).

2. La confiança que dipositen en nosaltres, ja que veus que ve un client, torna i torna… Tenim gran quantitat de clients fidels a la botiga, i omple molt quan és un client nou i veus que el fidelitzes.

Com ha canviat el teu entorn de quan vas obrir el teu negoci a ara?

Doncs no gaire, ja que hem agafat la botiga fa cosa de dos anys, però han anat obrint de nous, algun jubilat, i per mala sort algun també ha tancat però per sort aquests últims molt pocs, sembla que tots anem apretant.

Quan penses en com et vols mostrar al públic, que t’agradaria que et veiessin de tu?

Un botiguer muntanyenc, familiar i proper.

Creus que “l’atenció al client” s’ha substituït per les compres online i grans superficies?

Està clar que hi ha una part important de la població que ha optat per aquesta línia, però crec que mai podrà ser substituït, sempre necessitarem un assessorament en algun tipus de material, poder tocar-ho, provar-ho, tindre una garantia que si falla alguna cosa m’hi estaran, un tracte més de tu a tu amb certa confiança, de no tindre sorpreses quan m’arriba a casa i no és del tot el que esperava, perquè a vegades el que a nosaltres ens sembla que ens pot anar bé per l’activitat que hem de fer potser quedem curts o no cal agafar alguna cosa tan canyera, perquè tant per quedar-nos curts com per passar-nos ens pot anar fatal. Totes les marques necessiten un aparador per vendre que som nosaltres, els petits comerços, i mentre més tècniques més, ja que més necessari, en la majoria dels casos, es necessita un assessorament expert i una atenció més personalitzada i propera on el client no és un número o un tiquet de compra, cosa que no pot oferir mai l’online i grans superfícies. Conclusió: «Online hi haurà però els proveïdors que no controlin els preus és possible que vagin desapareixent de les botigues físiques perquè a vegades quedes fart de servir d’emprovador de l’online (nosaltres mateixos hi ha marques que ja no hi treballem pel mateix) i grans superfícies està clar que continuaran però crec que aquests «monstres» no ens substituiran mai perquè som també necessaris per a les marques que busquen un prestigi.

Quins han estat els majors obstacles que has tingut de superar per arribar a consolidar el teu negoci?

Per mi personalment les hores de feina que tenim al darrera, el que comporta no veure tant sobretot els petits, perquè contínuament has d’estar maquinant coses per fer-te conèixer, que la gent sàpiga del material que tens a la botiga, constantment treballar amb les xarxes…

Què creus que la gent no sap dels comerciants?

Parlant pel que nosaltres vivim, però vaja com a gran part dels autònoms, com he dit a l’anterior pregunta, no tot s’acaba quan baixem les persianes, després comencen les programacions de material per l’any vinent, organització d’actes per promocionar la botiga, les xarxes socials, grups, internet, com fem els aparadors, comptabilitat… ufff això nosaltres que som un petit comerç que ens ho fem tot entre la dona (la Ingrid) i jo com Juan Palomo… jajaja

Què li diries a un nou emprenedor?

El més important com a qualsevol feina, i més si muntes el teu propi negoci primer creure-hi i que t’agradi molt el que fas, a nosaltres per sort ens encanta el que fem, el tracte amb la gent, el material que venem i realment hi creiem al 100% en les nostres possibilitats.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *