Jenifer Garcia (Helen Doron Granollers)

Tercera entrevista de la campanya «La gent de Dalt«, aquesta vegada entrevistem a Jenifer Garcia es una noia amb les idees molt clares. Amb 22 anys, després d’ acabar la carrera de Filologia anglesa i agafar una mica d’experiència va decidir obrir la seva propia Franquicia de Helen Doron. Tot i ser tan jove va decidir tirar endavant, ja que estima el que fa i això es nota.

Coneix-la una mica més amb aquesta entrevista.

Com et descriuries?

Decidida, treballadora, responsable, m’agrada la feina ben feta i sóc una mica cul-inquiet. M’agrada molt aprendre coses noves i gaudeixo amb el que faig.

En quin moment de la teva vida vas decidir obrir un negoci propi?

Jo crec que sempre he tingut les idees molt clares i sabia que tard o d’hora obriria un negoci. Amb 22 anys després d’acabar la meva carrera de Filologia anglesa  i agafar una mica d’experiència,  vaig començar ADE i és quan vaig decidir que havia arribat el moment.

Tornaries a prendre la mateixa decisió?

Crec que l’emprenedoria és una característica que té molt pes en el meu caràcter, o sigui que tindria un negoci fos com fos. El que he après pel camí m’ajudarà a no repetir errors en cas que necessiti emprendre una nova aventura, però crec que seria més cauta i menys “valenta” si pogués tornar enrere.

Perquè a Granollers?

Forma part important de la meva vida. Aquí vaig començar a estudiar anglès i a desenvolupar la vocació de docent! Vaig iniciar la meva aventura en solitari a Santa Eulàlia de Ronçana (hi treballava jo sola com a “teacher”, com a administrativa…) i l’experiència va ser i és tan bona que vaig decidir obrir una acadèmia d’anglès a Granollers.

Aquesta és una ciutat viva, alegre, motivadora i molt inspiradora per mi. Aquí la gent es coneix i s’ajuda, es comparteixen vivències i el tracte entre la gent que hi viu és proper.

 

 

Com valores el vincle amb el client?

Està clar que, en casos com el meu, sense vincle, complicitat, relació quotidiana, no hi hauria clients. El nostre sistema d’aprenentatge és personal i proper, ensenyem una llengua mitjançant unes tècniques i uns valors impossibles de transmetre d’una manera desvinculada de tota emoció o complicitat. Precisament les classes de nadons requereixen la presència dels pares i mares perquè el contacte físic, experiencial i emocional formen part de la motivació per aprendre.

Tot i que els infants no són els clients (ho són els familiars que els matriculen), la seva satisfacció i els progressos són els factors que més animen a continuar. Per la nostra part, saber que pares, mares, àvies, cangurs, que parlen amb nosaltres i es preocupen per l’educació dels nens se senten còmodes a dins del nostre centre, ens fa obrir cada dia més convençuts que la feina és ben feta.

Quina reacció et satisfà més dels teus clients?

Quan recullen els fills somrients, quan ens expliquen anècdotes sobre el que han après, quan recomanen el nostre centre als seus amics i a les escoles dels fills… En realitat ens donen moltes satisfaccions, són els millors.

Com ha canviat el teu entorn de quan vas obrir el negoci a ara?

En l’àmbit de competència, ha augmentat l’oferta d’anglès per a nens d’una forma notable, però seguim confiant molt i molt en la qualitat del nostre producte. En l’àmbit d’organització, he hagut d’aprendre a gestionar un equip de persones i a nivell de negoci… potser ara prenc decissions més importants. A nivell personal també hi ha hagut algun canvi: m’he independitzat, visc en parella i he de fer esforços per tal de delimitar bé el temps que he dedicar als diferents aspectes de la meva vida.

Quan penses en com et vols mostrar al públic, què t’agradaria que et veiessin de tu?

Honestedat, esforç i treball ben fet. Sento autèntica passió per l’ensenyament i això s’ha de reflectir.

Creus que la “atenció al client” s’ha substituït per les compres online i grans superfícies?

En part, sí. Ara es considera atenció al client un xat online, que de vegades és útil i pràctic, però també crec que el client en general agraeix i sap apreciar el tracte personal. La prova està en tots els petits comerços especialitzats que s’estan obrint, cada cop més sorprenents i imaginatius, amb gent experta en el que fa i que et convida també a tenir la teva pròpia “experiència” com a consumidora.

Quins han estat els majors obstacles que has tingut de superar per arribar a consolidar el teu negoci?

A part de la qüestió econòmica, que quan no tens experiència prèvia és tot un món, en el meu cas trobo que l’edat ha sigut un handicap en algunes situacions. La gent en general identifica joventut amb inexperiència, però l’equip de Helen Doron English Granollers és expert en diferents àrees que ajuden a la bona marxa del negoci. El mètode que utilitzem ja té 30 anys d’experiència a nivell internacional i entre les persones que el perfeccionen i desenvolupen contínuament també hi ha molts joves que innoven a nivell pedagògic i tecnològic. De vegades sembla que no et prenen seriosament i això provoca que ens hàgem d’esforçar molt més.

Què creus que la gent no sap dels comerciants?

Qui més qui menys ja s’imagina que som gent esforçada, que no ens podem posar malalts perquè sinó no obrim l’endemà, que ens fa perdre la son el fet que ens falti estoc, algun treballador, les factures… el que potser no se sap tant és que som gent solidària i que és fàcil trobar bones persones, i suport quan el necessites, sobretot a dins d’aquesta associació.

Què li diries a un nou emprenedor?

Que tingui coratge i no es desanimi davant el primer imprevist, perquè són el pa nostre de cada dia. Ni un pas enrere.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *