Marta Bretcha (Farmàcia Bretcha)

Divuitena entrevista de la campanya «La gent de Dalt«, aquesta vegada entrevistem a Marta Bretcha de Farmàcia Bretcha.

Marta va decidir estudiar farmàcia perquè des de ben petita li agradaven les ciències relacionades amb la sanitat, escoltar a la gent i ajudar al que ho necessiti. Per això va decidir, juntament amb el seu germà Joan, agafar la titularitat de l’actual Farmàcia Bretcha.

Coneix-la una mica més amb aquesta entrevista.

Farmacia Bretcha en Granollers

Com et descriuries?

Sóc una persona responsable, reservada, sensible, que li agrada escoltar a la gent i ajudar a qui ho necessita.

En quin moment de la teva vida vas decidir obrir un negoci propi?

Vaig decidir estudiar farmàcia perquè de petita sempre m’havien agradat les ciències relacionades amb la sanitat i a més en el món de la farmàcia podria desenvolupar la meva professió més a prop del pacient.

A la família ja teníem un negoci propi, el forn de pa. Va ser a l’any 2001 quan juntament amb el meu germà Joan, que malauradament ens va deixar fa 8 anys, vam agafar la titularitat de l’antiga Farmàcia Rahola, després que el farmacèutic Enric Rahola decidís jubilar-se.

Ho vam fer amb molta il·lusió, entusiasme i amb moltes ganes d’oferir una atenció molt personalitzada.

Tornaries a prendre la mateixa decisió?

Si i tant! Gaudeixo molt amb la feina que faig. A la farmàcia som un magnífic equip i entre tots intentem oferir un consell personalitzat pel que fa a medicació, prevenció de la salut i cura personal.

Perquè Granollers?

És la ciutat on vaig néixer i on sempre havia pensat que volia desenvolupar la meva vida tant familiar com professional. He tingut la sort de poder-ho fer.

 Perquè a la zona de Comerç de Dalt?

La farmàcia que vam agafar ja estava en aquest lloc des de la seva fundació. Em sento molt bé i de ben segur que si hi hagués d’instal·lar-me escolliria aquesta zona. És una zona amb molt bona relació entre comerços, amb comerç de proximitat, amb una oferta de productes de qualitat i tracte personalitzat que ens diferencia d’altres zones comercials.

Com valores el vincle amb el client?

En el nostre cas el vincle amb el client és molt important. La relació ha de ser propera i de confiança i intentem fer-ho el millor possible perquè sigui així. Voldria donar les gràcies als nostres clients per fer possible aquesta relació.

Quina reacció et satisfà més dels teus clients?

Sentir el seu agraïment i la sensació que els has ajudat.

Com ha canviat el teu entorn de quan vas obrir el teu negoci a ara?

S’han obert molts comerços i serveis a la zona, això fa que el barri sigui cada vegada més dinàmic i s’hi pot trobar de tot.

Quan penses en com et vols mostrar al públic, que t’agradaria que et veiessin de tu?

M’agradaria que ens veiessin com bons professionals i com a persones al servei de la salut i el benestar de les persones.

Creus que la «atenció al client» s’ha substituït per les compres online i grans superfícies?

En el sector sanitari en el qual ens movem, la confidencialitat, el coneixement del client i l’atenció personalitzada són imprescindibles per oferir un bon servei una bona atenció, i crec que mai es podrà oferir aquest tracte en les compres online o grans superfícies.

Quins han estat els majors obstacles que has tingut de superar per arribar a consolidar el teu negoci?

Les retallades en el sistema sanitari, els endarreriments en els pagaments per part de l’administració, han sigut obstacles importants en aquests últims anys i que encara en tenim conseqüències. La implicació de tot l’equip en oferir un bon servei, un tracte professional i proper amb la gent ens ha ajudat a tirar endavant.

El món de la farmàcia evoluciona cap a una farmàcia molt més assistencial, donant nous serveis i una atenció més coordinada amb altres professionals de la sanitat. És un repte que ens fa molta il·lusió i de ben segur que hi serem al davant.

Què creus que la gent no sap dels comerciants?

El temps que dediquem en formació, la feina que fem quan tanquem la porta…

Què li diries a un nou emprenedor?

Que hi posi il·lusió i ganes, que es formi, que innovi, que gaudeixi amb la feina i que s’envolti d’un bon equip per oferir un servei de qualitat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *