Oriol Martos de Mapfre Joan Prim

 

Vint-i-sisena entrevista de la campanya “La gent de Dalt”, aquesta vegada entrevistem a Oriol Martos de Mapfre Joan Prim.

Un home amb idees fixes, que intenta ajudar als altres en la mida de les seves possibilitats.

Enamorat de la seva feina, porta més de 12 anys treballant a MAPFRE i en quant li van proposar portar una delegació a Granollers, no s’ho va pensar dues vegades.

Coneix-lo una mica més amb aquesta entrevista.

 Oriol de Mapfre Joan Prim

Com et descriuries?
Sóc una persona imaginativa i amb les idees fixes. Intento ajudar als altres en la mida de les meves possibilitats. M’implico molt en les meves tasques. Sóc un enamorat de la meva feina.

En quin moment de la teva vida vas decidir obrir un negoci propi?
En quant la proposta de portar la delegació de MAPFRE del barri va arribar a les meves mans, i després de parlar-ho amb la Lola, la meva parella i companya de feina, no vàrem dubtar ni un moment en acceptar-la, ja que ja portava més de 12 anys treballant en una altra delegació de MAPFRE, i era un tren que no podíem deixar escapar.

Tornaries a prendre la mateixa decisió?
I tant! Sens dubte, i tot i que portem poc temps portant la delegació, és una de les coses que no ens penedim.

Perquè Granollers?
Realment, estàvem barallant una altra ubicació, però com que ens hem criat i vivim a Granollers i fins fa uns anys vàrem estar vivint al barri, vàrem exigir que em donessin aquesta delegació. O sigui, que l’elecció de l’actual ubicació va ser més per un tema de proximitat a la nostra família i perquè és una ciutat que coneixem i és casa nostra.

Perquè a la zona de Comerç de Dalt?
És un barri que té molt potencial. Hi ha molt bona gent i molt bons comerços i empreses a on poder oferir els nostres serveis. Fer barri és un dels nostres objectius prioritaris i, al meu parer, no hi ha cap barri amb el qual m’identifiqui més.

Com valores el vincle amb el client?
Encara estem començant i això és quelcom que encara no ho tenim molt per la mà, però diria que els veïns de la zona són molt propers, gent que estima al seu barri i que vol que aquest sigui referència a Granollers. El nostre tracte amb el client sempre ha sigut, és i serà el més proper possible. Ens agrada així i crec que és més fàcil inspirar confiança en algú si aquest et tracta com a un igual.

Quina reacció et satisfà més dels teus clients?
Essent un negoci on el client rarament es mostra molt obert envers tu, el que satisfà més és que els hi tramitis una bona feina segons les expectatives que ells hi posen en tu.

Com ha canviat el teu entorn de quan vas obrir el teu negoci a ara?
Com he comentat, nosaltres portem poc tems oberts, tan sols 6 mesos. Però crec que és l’entorn que ens pot fer canviar a nosaltres, més que nosaltres a l’entorn, ja que és un barri ben consolidat. Si nosaltres podem posar el nostre gra de sorra, estarem encantats.

Quan penses en com et vols mostrar al públic, que t’agradaria que et veiessin de tu?
A mi m’agradaria que ens veiessin com unes persones properes, que ens podem implicar en els seus problemes i en les seves solucions.

Creus que l'»atenció al client» s’ha substituït per les compres online i grans superfícies?
Al nostre negoci, les compres on-line estan tenint molt de pes, però jo no diria que aquestes ens hagin substituït. És més, moltes vegades, ens ajuden a que el client confiï més en nosaltres, ja que som més conscients de la seva situació, del que el client realment necessita i del que ofereix el mercat per poder-hi fer front. Nosaltres sem una empresa que vela per l’assessorament al client, sigui particular, comerç o empresa.

Quins han estat els majors obstacles que has tingut de superar per arribar a consolidar el teu negoci?
Ara mateix el nostre negoci està en vies de desenvolupament. Però el que creiem que és més complicat és que el client et conegui tal com et vols mostrar, gent de prop, ja que sovint el nostre negoci té un punt de fredor molt important.

Què creus que la gent no sap dels comerciants?
El que crec que la gent desconeix és que som gent propera, no com a les grans superfícies o Internet, on ho tenen tot a la carta. Nosaltres podem aconsellar als nostres clients de què és el que els hi convé si ens dipositen la seva confiança.

Què li diries a un nou emprenedor?
Mirant per mi, li diria que es passi per l’Avinguda Joan Prim 93 de Granollers, per ajudar-lo en qualsevol tema financer i assegurador que li faci falta. Però mirant per ell, li diria que no s’arronsi a l’hora de posar cap pla en marxa, que trobarà entrebancs però que amb treball, il·lusió i esforç aconseguirà tot el que s’hagi plantejat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *