Silvia Ramírez de Olimpo Granollers

Nova entrevista de la campanya “La gent de Dalt”, aquesta vegada entrevistem a Silvia Ramírez de Olimpo Granollers.

Una dona pacient que li agrada gaudir dels moments divertits de la vida i sempre dóna el seu toc d’alegria.

Porta un mica més d’un any amb la cafeteria al Carrer Joan Prim, i está molt contenta. Creu que és molt grat caminar i creuar-se amb clients que la saluden amb un enorme somriure. De fet hi ha clients que han passat a ser part del seu cercle d’amistats.

Coneix-la una mica més amb aquesta entrevista.

silvia-olimpo-gent-de-dalt

 

Com et descrius?

Tinc la capacitat de posar-me al lloc de l’altre i intento pensar com se senten i així m’és més fàcil empatitzar amb la gent i saber el que volen, m’encanta escoltar i conèixer vivències.

Tinc paciència i aquesta actitud m’empeny a saber que cada cosa arriba al seu temps, m’agrada gaudir dels moments divertits de la vida i sempre dono el meu toc d’alegria. Sóc optimista i mai vaig deixar de lluitar i sobretot veig que els emprenedors som persones molt valents i arriscades. El món està ple d’oportunitats però cal estar preparat.

En quin moment de la teva vida vas decidir obrir un negoci?

Olimp va néixer després d’un crit interior que em demanava fer un canvi després d’haver treballat molts anys en restauración. Em veia amb l’experiència suficient per emprendre la meva pròpia cafeteria però també la comoditat de tenir una feina fixa on em trovaba amb confiança. Tenia uns companys extraordinaris, ho posaven difícil però havia de pensar en el futur i, en aquest momento, vaig començar a imaginar el que seria crear alguna cosa meva.

Quin obstacle va ser el més difícil de superar per arribar a consolidar el teu negoci?
L’oportunitat va aparèixer de sobte però calia prendre una decisió ràpida amb un límit de temps molt curt hem van envair milers de preguntes la més difícil havia de passar de tenir una feina fixa a ser autònom a moments tremolava però aquest pensament rondava al meu cap des d’uns mesos abans i tot va sorgir perquè era el meu moment i allà estava el meu suport més gran el meu marit i la meva companya de projecte meva germana i vaig prendre la decisió aquest va ser el meu major obstacle deixar la meva feina.

Com valores el vincle amb el client?

El primordial és la nostra millor publicitat, el boca a boca dels nostres clients. Busquem que els agradi el cafè, els nostres productes de qualitat i sobretot la nostra atenció propera i amable, estem per ells i cada persona que entra és especial. Volem que se sentin convidades a tornar.

Quina reacció et satisfà més dels teus clients?

Que els agradi el lloc, se sentin còmodes, la recompensa més gran és que transmetin el que experimenten en provar els nostres sabors. Tenim clients que són atrevits al moment de provar alguna cosa nova i això ajuda a que puguem tenir coses diferents i no caiguem en la monotonia; això va costar molta feina, es va aconseguir amb molt d’esforç, dedicació i amor .Que els nostres clients tornin, portin als seus familiars, amics i gaudeixin del que fem contínuament fa que el nostre objectiu es vegi complert. Per això sempre diem «gaudeix el moment ☕i és feliç».

Perquè Granollers?
Va ser la millor casualitat, fa 13 anys que visc a Granollers un poble que vull i m’agrada i mai deixaré d’agrair perquè és un punt a favor, això fa que ocupi el temps de desplaçar-me en el meu negoci i en els meus, és més va vendre el cotxe perquè ni tan sols l’agafo i els meus nens van tenir la sort d’entrar en un col·legi a dos carrers de la Cafeteria tot ajudo a que el meu enteniment sigui mes fàcil.

Com va canviar el meu entorn des que vaig obrir ell negoci?
Porto una mica més d’un any i la veritat que estic molt contenta és molt grat caminar i creuar-te amb clients que et saluden amb un enorme somriure tinc clients del dia a dia que avui han passat a ser part del meu cercle d’amistat.

Que t’agradaria que veiessin de tu?
Vull que rebin el mateix que m’agradaria rebre al meu en entrar a qualsevol lloc de consum portar-me un bon sabor de boca, veure que hi ha per a tots els gustos tant mes clàssics com més arriscats i que el tracte sempre sigui amb l’afecte i mim que cada cadascú ha de tenir i requereixi.

Creus que l’atenció al client ha substituït les compres en línia i grans superfícies?
Si aquesta clar que en molts àmbits les compres en línia van guanyant lloc pels seus preus i comoditats però mai podrà substituir el tracte directe i proper que brinda un comerç.

Que creus que la gent no sap dels comerciants?
La gent de vegades no té en compte l’esforç, il·lusió, ganes, temps, obstacles i pors pels quals un ha de passar, cada dia és un repte perquè no només treballem al nostre horari comercial hem de formar-nos constantment i innovar tot el temps els nostres caps són màquines que no deixen de pensar i és molt difícil desconnectar.

Què li diries a un nou emprenedor?
El meu consell és tenir una visió nova, focalitzar tota l’atenció en la demanda de la gent, en la diversitat dels gustos cal tenir molta confiança i energia perquè una ment cansada mai pren bones decisions deixar l’estrès quan ens supera i donar-se el respir per pensar i treure les idees a flotació
També cal buscar fer les coses més enllà del benefici econòmic perquè és important sentir que el que fem ens aporta alguna cosa sempre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *