Accions offline per al meu petit negoci a la ciutat en temps de coronavirus
Durant els últims anys, el màrqueting online s’ha consolidat com un dels principals eixos vertebradors que es poden trobar en qualsevol negoci. El desenvolupament d’internet i l’expansió del comerç electrònic han permès submergir-nos en una nova realitat que ens ha permès explorar noves fórmules amb les quals assegurar el creixement del nostre negoci.
Si bé és cert que les possibilitats del sector digital són infinites. Permetent-nos aconseguir una audiència que seria impossible d’abastar a partir de les nostres accions en l’entorn físic, la realitat és que l’escenari offline encara pot proporcionar-nos una gran quantitat d’oportunitats que esprémer per al nostre negoci. A continuació, aquestes són algunes de les més destacades.
Els mitjans tradicionals i el seu gran públic
La digitalització dels mitjans de comunicació ha acostat a aquests al gran públic. Únicament un dispositiu amb internet és suficient per a poder dur a terme la interacció amb algunes de les millors capçaleres de tot el món. No obstant això, és precisament la facilitat que es desprèn de tot aquest procés la que ha provocat una falta de fidelització cap a aquests. Com a conseqüència del fàcil accés que es té cap a qualsevol mitjà especialitzat. Amb el descens de potència a nivell de publicitat que es desprèn de tot aquest procés.
No ocorre el mateix amb els mitjans tradicionals. Amb una audiència molt fidelitzada que pot oferir-nos un gran retorn. Estudiar de manera detallada quin és el nostre objectiu i submergir-nos en ella a través dels canals de televisió i de ràdio és una de les millors inversions per les quals podrem decantar-nos.
Patrocini d’esdeveniments
Patrocinar un esdeveniment continua sent una de les accions que ens permeten impactar de manera directa entorn d’una audiència molt concreta. Grans marques de luxe, com és el cas de Rolex, encara duen a terme aquest tipus d’inversions en esdeveniments esportius. Com és el cas del tennis o de l’automobilisme.
Analitza quina és la teva audiència, investiga els esdeveniments que poden celebrar-se entorn d’ella, i duu a terme una inversió. Si bé és cert que durant el coronavirus aquest tipus d’esdeveniments s’han ressentit de manera considerable, pot ser el millor moment per a poder tenir un retorn molt major a l’habitual.
WORKSHOSP
Si tens un espai físic que puguis utilitzar a manera de taller, la planificació de workshops entorn d’una temàtica en concret pot ajudar-te en la teva estratègia de branding. A partir d’aquesta mena d’accions, estaràs fidelitzant a la teva audiència al mateix temps que incideixes en la creació de la teva marca personal.
En temps de COVID – 19, és molt important que paris esment al fet que siguis capaç de garantir les mesures de seguretat pertinents. No obstant això, si ho aconsegueixes, aquest tipus d’accions tindran un gran impacte en el teu dia a dia.
El màrqueting offline encara pot oferir-te una gran quantitat d’avantatges. A quines esperes per a deixar-te seduir per aquestes?