Cada quant he de publicar en xarxes socials i en quin horari?

La quantitat de continguts en les xarxes socials actualment és realment impressionant, ja que el nombre de publicacions s’incrementa cada dia i arriba a l’usuari per una gran diversitat de canals que és gairebé impossible revisar íntegrament. Com aconseguir l’èxit en mitjans tan competitius i dinàmics?

Hi ha elements obvis com el d’oferir contingut veritablement rellevant per a la nostra audiència. Això és vàlid per a les marques que aspiren a convertir-se en la solució de problemes específics com per als qui desitgen que els seus seguidors emprenguin una acció puntual.

Però a més, hi ha un altre aspecte fonamental: els horaris, la freqüència i els estils de les publicacions en xarxes socials.

horario de publicación en redes
Objectius i llenguatges diferents

No podem oblidar en cap moment que és necessari generar contingut original per a cada xarxa social, perquè cadascuna posseeix objectius i llenguatges diferents.
Però quan parlem de regularitat, tampoc hem de passar per alt el fet que no hem d’aclaparar a l’audiència amb un bombardeig de continguts, ja que s’ha comprovat a través de diverses recerques que diferents públics reaccionen a diferents freqüències de publicació.

En tot cas, es tracta de fer créixer una comunitat publicant de manera coherent, tenint en compte els horaris.

Tenir en compte els horaris

Tenir en compte els horaris implica una labor prèvia de planejament dels continguts a publicar en la setmana i en cada xarxa, on ha d’haver-hi espai per als post d’última hora o d’actualitat noticiosa.

Però a més hem de tenir en compte si el nostre públic objectiu resideix en un altre país. Això és important perquè la publicació d’un post ha de considerar si el moment en què apareix coincideix, per exemple, amb les hores que la majoria dels receptors estan dormint, ja que això és fonamental per a aconseguir un real impacte.

Tot l’anterior vol dir que es precisa una anàlisi de l’audiència per a tenir l’èxit esperat.

Anàlisi d’audiència

I una anàlisi d’audiència significa estudiar el mercat. Saber quin és el nostre tipus de públic, tenir la certesa de quin és el sector en què ens movem, tenir la seguretat de si aquest sector es mou de dia o de nit. Però també significa saber en quin país es troba la nostra audiència.

Alguns experts assenyalen que en una xarxa social com Facebook, la publicació diària d’un post de qualitat hauria de ser suficient, mentre que per a Twitter aquest nombre de publicacions ascendeix a 6 al dia.

Instagram té una enorme capacitat de connectar amb el públic jove, no sols a través dels influencers sinó en segments determinats que busquen contingut dinàmic en vídeos o imatges, mentre que en LinkedIn les publicacions són de caràcter professional i més serioses.

El recomanable per a saber cada quant haig de publicar en xarxes socials i en quin horari és fer ús d’unes certes eines com Google Analytics, Metricool, la secció d’analítica de LinkedIn o TweetDeck per a Twitter, així com Hootsuite o el programador que inclou Facebook.

Finalment, és aconsellable la publicació d’enllaços rastrejaves basant-nos en sistemes com Ow.ly o Bit.ly per saber amb certesa per quins canals es mou millor el nostre contingut i si està aconseguint l’eficàcia desitjada.

 

Font d’informació: zinkers.es