Cinc aspectes clau que convé tenir en compte quan es treballa una estratègia SEO
El SEO és sinònim de paciència, disciplina, anàlisi i persistència. No hi ha dubte que ens trobem davant una de les disciplines que imprimeixen una major importància en el mitjà i llarg termini. Oferint els resultats del nostre treball diari a setmanes o mesos vista.
No obstant això, el seu caràcter temporal en el temps no està renyit amb la planificació. Ser capaços d’adaptar cadascuna de les nostres accions de SEO als nostres objectius és fonamental per a aconseguir els resultats esperats. Per aquesta raó, a continuació hem seleccionat cinc aspectes que t’ajudaran a treballar la teva estratègia SEO amb una major efectivitat.
Identifica les teves paraules clau
Analitzar quin tipus de cerques fa la nostra audiència i quines són les millors paraules per a clau per a posicionar la nostra web és fonamental.
Existeixen una gran quantitat d’eines que poden oferir-nos una gran quantitat d’informació sobre aquest tema. Entre elles, Google Trends. A través de les seves funcions podrem anticipar-nos a les tendències existents en el mercat i optimitzar la cerca de nostres keywords.
Detalls que enamoren
Per a poder traçar una estratègia SEO d’èxit, és important parar esment a cada detall. Google compta amb una gran quantitat de recursos que es destinen a identificar i esprémer la importància de tots aquests detalls. Pel que cuidar-los i treballar-los al màxim és fonamental.
Alguns dels detalls que compten amb una major rellevància en el nostre posicionament són els següents:
- Metadescripción: El text que apareix en els resultats de cerca (*SERP).
- Personalitza els teus links: D’aquesta manera, podràs adaptar-ho al contingut que generis.
- Crea el teu favicon: El favicon és la imatge que apareix en la barra de direccions, favorits i *bookmarks del nostre navegador. En la major part de les ocasions, aquest espai es dedica per a situar el nostre logo d’empresa.
Analitza a la teva competència
En el moment d’identificar quines són les paraules clau que volem posicionar, és important observar quines són les empreses que tenen autoritat en els camps que desitgem treballar.
Existeixen multitud d’eines en la xarxa que ens permeten identificar els llocs web amb major rellevància sobre la base dels diferents camps que volem treballar. Submergeix-te en l’univers en línia i explora totes les opcions que tens per a esprémer al màxim els teus resultats.
La importància de les imatges
Quan dissenyem una estratègia de SEO és important que tot el contingut web que es troba en la nostra pàgina web estigui focalitzat en el SEU. I, com no podia ser d’una altra manera, les imatges també compten amb una gran rellevància.
És important que les nomenem adequadament. D’aquesta manera, Google podrà saber de què tracta cada imatge. Ajudant de manera directa al nostre posicionament.
Dí no als enllaços trencats
Alguna vegada t’has trobat visitant un lloc web que ha acabat dirigint-te a una pàgina d’error 404? Aquest tipus de problemes no únicament impacta en la mala experiència d’usuari. Sinó que també danyen els resultats de la nostra estratègia SEO.
Aquest tipus de factors incideixen en el temps que passen els nostres visitants en la nostra web. Per a Google, aquest factor es tradueix en una menor quantitat de temps en aquesta.