Consells per a treure-li el màxim partit a Facebook
Facebook va néixer com una xarxa social per a connectar a persones de tot el món i compartir amb elles tot tipus d’informació. La xarxa social ha evolucionat amb el pas dels anys i avui és un dels majors aparadors digitals del món per a qualsevol empresa que vulgui promocionar i comercialitzar els seus productes o serveis a través d’internet.
Veurem com esprémer al màxim aquesta xarxa social i aconseguir que la teva empresa guanyi en visibilitat, s’acosti a milions de clients potencials i augmenti les seves vendes o la comercialització dels seus serveis.
Genera contingut d’interès per als teus clients potencials
Les teves publicacions han d’estar dirigides a oferir una informació útil als teus clients potencials. A més, si les teves publicacions resulten interessants, aquests mateixos usuaris les compartiran i faran que la teva marca guanyi visibilitat. Aquests són alguns dels continguts que pots publicar a la teva xarxa per a guanyar trànsit en el teu perfil:
- Fotografies i vídeos que convidin als usuaris a compartir-los amb les seves amistats.
- Tutorials entretinguts i amens per a solucionar algun problema als usuaris i atreure’ls cap a la teva marca.
- Vídeos sobre com utilitzar els teus productes o serveis.
- Reptes, enquestes, passatemps. Qualsevol contingut que retingui als usuaris en el teu perfil serà una oportunitat per a convertir-lo en un client fidel.
Augmenta la teva visibilitat participant en altres perfils del sector
A Facebook no n’hi ha prou amb fer publicacions i esperar que els usuaris acudeixin en massa cap a la nostra marca. Cal tenir en compte que els clients compten amb milers d’opcions en la xarxa. Per guanyar visibilitat i atreure a nous visitants a la nostra pàgina hem de participar activament en altres perfils o pàgines relacionades amb el sector. Un comentari de valor o d’interès en el lloc adequat pot fer que moltes persones s’acostin a nosaltres.
L’eina de segmentació
Aquesta és una eina de Facebook que et possibilita crear diverses publicacions diferents a partir d’un contingut arrel i personalitzar cadascuna d’elles a un grup d’usuaris mitjançant uns petits canvis. Des de la segmentació podràs acostar-te als teus usuaris diferenciant-los per:
- Ubicació geográfica
- Edat
- Sexe
- Formació
- Interessos
- Situació sentimental
No cansis la teva audiència
Aquest és un dels errors més comuns que es cometen en Facebook. Cal ser conscients que cada usuari rep diàriament desenes d’estímuls. Cal dissenyar una estratègia que ens permeti augmentar la visibilitat sense resultar molestos, ja que en cas contrari correrem el risc de ser ocultats o bloquejats, el pitjor que li pot passar a un negoci.
És preferible fer menys publicacions i intentar que les que fem siguin de gran valor per als usuaris, ells s’encarregaran de difondre-les entre les seves amistats. Hi ha moltes maneres de guanyar visibilitat en Facebook sense saturar als nostres clients. Hem d’explorar la xarxa i aprofitar les pàgines del nostre sector per a oferir informació rellevant que ens posicioni com un referent per als usuaris.
Font: zinkers.es