Delfí Sirvent de Ferreteria Sirvent
Vintena entrevista de la campanya “La gent de Dalt”, aquesta vegada entrevistem a Delfí Sirvent de Ferreteria Sirvent.
És la tercera generació d’una ferreteria familiar que porta més de 75 anys a Granollers. Als 22 anys va deixar els estudis de biologia per quedar-se amb el negoci.
Molt content de la zona on està situada la ferreteria i amb els clients, creu que a l’hora d’emprendre has de fer el que realment t’agradi, tenir molta il·lusió i lluitar pel teu somni.
Coneix-lo una mica més amb aquesta entrevista.
Com et descriuries?
Una persona inquieta, compromesa i amb voluntat d’ajudar.
En quin moment de la teva vida vas decidir obrir un negoci propi?
El nostre negoci es va obrir fa 76 anys i jo en soc la tercera generació. Vaig començar a estudiar biologia perquè volia ser veterinari, però als 22 anys vaig decidir quedar-me a la ferreteria.
Tornaries a prendre la mateixa decisió?
Als anys 80 la decisió va ser la bona, Ara al 2018 potser em costaria més decidir-me, les coses han canviat molt.
Perquè Granollers?
La nostra botiga ha estat sempre aquí i Granollers és un bon centre comercial. El comerç ha estat un puntal a Granollers.
Perquè a la zona de Comerç de Dalt?
És una bona zona, és una zona d’habitatges i també de pas cap al centre. Quan vàrem fer unes reformes als anys 90 un assessor ens va dir que ens venguéssim el local i ens traslladéssim a la perifèria a la zona comercial del nord. Estic segur que la vàrem encertar quedant-nos. La proximitat es molt important per nosaltres.
Com valores el vincle amb el client?
Per nosaltres és importantíssim, fonamental. Fa molts anys que hi som i la confiança és molt important perquè vinguin a la botiga.
Quina reacció et satisfà més dels teus clients?
La satisfacció quan veus que soluciones els seus problemes i cobreixes aquella necessitat que té. Un client que passa per caixa no sempre torna, però un client satisfet, sí.
Com ha canviat el teu entorn de quan vas obrir el teu negoci a ara?
Comerços n’hi ha hagut sempre però ara també hi ha molts centres mèdics i serveis, això ha fet que cada cop s’obrin més comerços i hagi dinamitzat la zona.
Quan penses en com et vols mostrar al públic, que t’agradaria que et veiessin de tu?
Servei i proximitat.
Creus que la “atenció al client” s’ha substituït per les compres online i grans superfícies?
Són dos problemes diferents, la gran superfície la tenim més controlada i hi ha clients que prefereixen una cosa i altres una altra. El tema digital i sobretot Amazon només acaba de començar i em preocupa més perquè no veig cap tipus de control. Pot fer molt mal, de fet a Estats Units han tancat molts negocis. Si no hi ha control farà molt de mal i no només als comerços. Però la nostra atenció al client i el fet del cara a cara és molt positiu per nosaltres. Sempre hi som i no ens amaguem darrere un telèfon.
Quins han estat els majors obstacles que has tingut de superar per arribar a consolidar el teu negoci?
Les crisis i les NO facilitats per part de l’Administració. A vegades sembla que algunes zones de Granollers no existeixen.
Què creus que la gent no sap dels comerciants?
La quantitat de temps que dediquem amb la porta tancada i en la formació. El comerç té horaris però el comerciant no.
Què li diries a un nou emprenedor?
Il·lusió, constància, treball i sobretot que faci el que l’hi agradi.