Digitalització del comerç de proximitat

El procés de digitalització del comerç de proximitat s’està duent a terme en moltes comunitats autònomes d’Espanya i té la finalitat d’actualitzar al sector respecte als nous estàndards de compra. Així, el que es busca és incorporar a la xarxa de comerços i empreses locals a plataformes digitals per a major interacció amb el públic.

En part, la iniciativa es deu al fet que el sector del comerç de proximitat està ressorgint i compta amb la confiança dels compradors. Això, gràcies a les característiques d’un tracte pròxim, productes de qualitat i el fet que els productes locals tenen el component de diferenciació enfront de la producció en massa.

La intenció és que aquests negocis no es vegin solapats tecnològicament, per la qual cosa s’ofereix la implementació d’Apps com a manera de complementar altres estratègies digitals com les xarxes socials i les pàgines webs.

L’important de les Apps és que permetrien als clients trobar fàcilment informació sobre els negocis i productes locals, i als comerciants els permet comptar amb plataformes per a donar a conèixer-se en la comunitat.

 

Comerç de proximitat: coneix en què consisteix

Es tracta de la incorporació del sector del comerç de proximitat a plataformes digitals desenvolupades específicament per a facilitar l’intercanvi d’informació i de transaccions comercials.

Principalment, es considera el desenvolupament d’aplicacions que permetin la interacció i la visibilització del sector per vies telemàtiques. D’aquesta manera, la digitalització està dirigida als comerciants i, d’altra banda, al ciutadà que aconseguirà de manera senzilla la informació que necessiti.

Així, encara que molts negocis compten amb xarxes socials i pàgines webs, hi ha un altre punt que té un deute quant a la presència digital. Més encara, s’ha determinat que el sector del comerç de proximitat té molt a caminar quant a la creació d’una comunitat digital que permeti la seva presència.

Davant aquesta necessitat, s’està promovent el desenvolupament d’aplicacions que permetin l’impuls d’aquest important sector. És fonamental la participació de les diferents associacions de comerciants i els seus representats, ja que la tecnologia per si mateixa és només un mitjà, el veritable valor està en la gent.

Importància de la digitalització del comerç de proximitat

Actualment, la quantitat de persones que realitza cerques en línia abans de comprar un producte augmenta vertiginosament. La mateixa situació passa amb els qui prefereixen comprar online i després retirar el producte en una botiga o demanar el servei a domicili.
Aquestes són parts de les raons per les quals és fonamental la digitalització del comerç de proximitat, sense això es fa més difícil que els consumidors puguin trobar els béns i serveis d’origen local.

D’aquesta manera, promoure la incorporació al món digital d’aquest sector augmenta el flux de compradors tant a nivell físic com en plataformes, la qual cosa enforteix al comerç de proximitat, la producció local i facilita les dinàmiques entre proveïdors, distribuïdors i consumidors.

 

Font d’informació: zinkers.es