Cortines Guijarro (Virginia Guijarro)
Segona entrevista de la campanya “La gent de Dalt“, aquesta vegada entrevistem a Virginia Guijarro. Una dona que sent passió per les teles des de ben petita i va decidir continuar amb el negoci familiar. Després d’uns quants a Barcelona, va decidir venir-se a Granollers a obrir el seu propi negoci.
Coneix-la una mica més amb aquesta entrevista.
Com et descriuries?
No crec que un mateix pugui descriure’s de manera correcta. Però intentaré fer-ho… amable, sincera, responsable, sana, xerraire, familiar, fidel a les meves idees sempre, tossuda, sensible, lleial. Això és més o menys el que em defineix.
En quin moment de la teva vida vas decidir obrir un negoci propi?
Quan el meu pare es va jubilar, vaig decidir continuar amb el negoci.Tenim botigues fixes per les quals confeccionem a Barcelona. I porto tota la vida en la botiga. Sempre m’ha encantat estar envoltada de teles, sento passió per elles. Cosir és una cosa que m’encanta i em relaxa moltíssim. Així que era un pas natural i no em va costar gens continuar amb el negoci.
Tornaries a prendre la mateixa decisió?
Si, sense cap dubte.
Perquè Granollers?
Granollers és un lloc amb molta vida. El comerç de proximitat forma part d’ella, de manera natural. La meva parella va néixer aquí, vivim aquí. Em va semblar l’opció perfecta per continuar amb el negoci. I ho vaig traslladar.
Perquè a la zona de Comerç de Dalt?
És el barri on visc, la meva casa està a dos passos de la botiga. Amb el carrer, en concret, vaig tenir amor a primera vista. Un barri fantàstic per viure i treballar.
Com valores el vincle amb el client?
Crec que el més important i valorable dels meus clients, és la confiança que dipositen en Cortines Guijarro. Sense aquesta confiança, no seria possible continuar. Segueixo confeccionant per a les botigues que el meu pare confeccionava. Amb algunes des de fa més de 20 anys. El client tant de botiga com de taller, sempre és el més important.
Quina reacció et satisfà més dels teus clients?
La satisfacció del client quan instal·lem les cortines, tapisseria a la seva llar i veu la feina realitzada i valora tot l’esforç realitzat.
Com ha canviat el teu entorn de quan vas obrir el teu negoci a ara?
El meu entorn no ha canviat gaire. La botiga fa un any que està oberta. El barri i el meu entorn continua igual.
Quan penses en com et vols mostrar al públic, que t’agradaria que et veiessin de tu?
Simplement com una persona, que està en el seu lloc de treball. Algú que vol ajudar i aconsellar, de la millor manera possible, respecte al canvi que volen realitzar la seva llar. I farà tot el possible perquè tot quedi perfecte.
Creus que la “atenció al client” s’ha substituït per les compres online i grans superfícies?
Absolutament, crec que les grans superfícies i la venda online, han fet molt de mal al comerç de proximitat. Però no poden oferir, ni l’atenció, ni la dedicació al client que oferim nosaltres.
Quins han estat els majors obstacles que has tingut de superar per arribar a consolidar el teu negoci?
Jo sóc de les que pensa, que a dia d’avui, cap petit comerç està consolidat del tot. No hi ha sostre per a nosaltres. És un treball que cal continuar fent cada dia. No es pot abaixar la guàrdia.
Què creus que la gent no sap dels comerciants?
Doncs suposo que no saben, el temps i la dedicació que suposa portar un petit comerç. No tenim una estabilitat econòmica i cada mes és una aventura. A vegades és difícil. Intentes estar a totes, no tens un horari fixe. Però la satisfacció de la feina ben feta, és sempre teva. Per a nosaltres cada client és únic i especial. Posem tota la nostra experiència i atenció al seu servei. Sense ells, això no seria possible.
Què li diries a un nou emprenedor?
Li diria que ha de tenir les coses molt clares, abans de muntar un negoci propi. Mirar-ho tot molt bé i si ho té clar, que tingui paciència, lògicament tindrà mesos millors i altres de pitjors, al cap i a la fi això no és com un treball remunerat mensual. Els nervis i la pressió recaurà en ell mateix, però la satisfacció de la feina ben feta, val la pena.