Fidel Fernández de EF9 Motion
Trenta-unena entrevista de la campanya “La gent de Dalt“, aquesta vegada entrevistem a Fidel Fernández González de Taller EF9 Motion.
Un home que sent passió pels cotxes des de ben petit, i estima la seva professió. Això es nota a l’hora d’anar a treballar i tractar amb els clients.
El seu taller que està valorat com un dels 50 millors d’Espanya d’Internet.
Coneix-lo una mica més amb aquesta entrevista
Com et descriuries?
Una persona amable honrada i amb ganes d’ajudar a la gent amb els meus coneixements, i sobretot una persona clara i transparent.
En quin moment de la teva vida vas decidir obrir un negoci propi?
En el moment que no em valoraven prou en el meu treball, tenint una àmplia experiència des dels 16 anys. per a l’empresa gran empresa era un nombre i no una persona.
Tornaries a prendre la mateixa decisió?
Si per descomptat, el tenir un negoci propi et motiva a fer les coses amb afecte i dedicació i això per a mi no té preu, entrar per la porta del teu negoci content, sabent que fas les coses el millor possible i així el client estigui satisfet. I si a més t’ho agraeixen, sents que fas bé la teva feina i això és d’agrair.
Perquè Granollers?
Per que la meva dona va néixer aquí, i veig granollers com una ciutat molt competitiva i acollidora.
Perquèa la zona de Comerç de Dalt?
Gràcies a un familiar un diumenge qualsevol, em va comentar el tema d’aquest taller que estava a la venda i ara estem molt valorats a Internet d’un dels 50 millors tallers d’Espanya, en 7 posició. i molt agraïts amb tots els clients que confien en nosaltres.
Com valores el vincle amb el client?
Doncs inicialment explico a la bestreta un cop s’ha diagnosticat el problema en el seu vehicle, els pros i els contres de la reparació. És un tracte molt proper amb el client, en tot moment li enviem fotos de les peces a substituir perquè tingui plena confiança en el seu mecànic. Molts companys fan coses malament, la llegenda del mecànic que enganya, i no tots som iguals. Jo per exemple estimo la meva feina i visc per als cotxes i els tracto com si fossin meus.
Quina reacció et satisfà més dels teus clients?
Que em diguin o em truquin dient-me que està molt content amb tota la gestió, el tracte, la reparació. per a mi és molt important que el meu client aquest satisfet.
Com ha canviat el teu entorn de quan vas obrir el teu negoci a ara?
Tinc moltes més amistats, jo arribi a Granollers el 2010 i vivia a Barcelona, la veritat que ara estic molt a gust en aquesta ciutat.
Quan penses en com et vols mostrar al públic, que t’agradaria que et veiessin de tu?
Una persona legal, molt honrada i sobretot molt treballadora.
Creus que la “atenció al client” s’ha substituït per les compres online i grans superfícies?
En el meu cas internet no et pot arreglar el cotxe perquè fa falta mà d’obra, però si perjudica el tema de recanvis que són més barats, però després és pitjor el remei que la malaltia, perquè demanen peces que no són … després no els tornen els diners … penso que això és una arma de doble tall.
Quins han estat els majors obstacles que has tingut de superar perarribar a consolidar el teu negoci?
La veritat gràcies a Déu, no he tingut obstacles molt grans, més que les petites coses que es solucionen amb esforç i dedicació.
Què creus que la gent no sap dels comerciants?
Doncs que som petits negocis, i darrere d’ells hi ha persones que tracten als seus clients com a persones i no com a números o 1 mes. darrere del petit comerç hi ha una petita família que fa les coses amb il·lusió i molt de respecte cap al client.
Què li diries a un nou emprenedor?
Que ha de diferenciar-se dels seus competidors, fent coses fora del normal, la proximitat amb el client, el bon tracte, intentar sempre dialogar les coses respectuosament, i sobretot fer les coses des del cor i l’honradesa.