Gemma Parera (Naturhouse Carrer Girona)
Sisena entrevista la campanya “La gent de Dalt“, aquesta vegada entrevistem a Gemma Parera, una dona de 33 anys d’idees fixes. És una apasionada al món de la nutrició i la cuina, entre d’altres. Això fa que ajudi als seus clients a complir els seus objectius i a posar-se en forma a través de la dieta i dels hàbits saludables.
Coneix-la una mica més amb aquesta entrevista.
Com et descriuries?
Em dic Gemma Parera, tinc 33 anys i sóc de Granollers de tota la vida. Diplomada en Nutrició humana i dietètica i Llicenciada en ciència i tecnologia dels aliments. Sóc una persona treballadora, decidida i d’idees fixes. Per descomptat, m’agrada molt el món de la nutrició i la cuina, crec que són dues coses que han d’anar agafades de la mà. En constant aprenentatge. Apassionada de la lectura, la natura i m’encanta viatjar i descobrir llocs nous.
En quin moment de la teva vida vas decidir obrir un negoci propi?
Ara fa ja 11 anys que treballo a Naturhouse, 8 dels quals vaig treballar com a dietista per l’empresa. Al llarg d’aquests anys, en més d’una ocasió, m’havia plantejat obrir la meva pròpia franquícia i l’empresa m’ho havia proposat, però per l’edat i la situació econòmica no m’acabava de decidir, fins que fa ja quasi 3 anys vaig pensar que ja havia adquirit l’experiència necessària, coneixia prou bé el sector de la nutrició i si no ho feia en aquell moment no em decidiria mai, així que vaig tirar endavant.
Tornaries a prendre la mateixa decisió?
I tant! Portar un negoci requereix molt d’esforç i dedicació, i més quan estàs tu sol. Però després d’aquests quasi 3 anys al capdavant del negoci només puc dir que l’experiència està sent molt positiva i he viscut situacions molt bones amb la gent de Granollers.
Perquè Granollers?
Doncs perquè sóc de Granollers de tota la vida. Coneixia els barris, la gent i la ciutat. Sempre havia treballat fora i tenia ganes d’acostar-me una mica a casa i Granollers és una ciutat molt important al Vallès Oriental, comercialment parlant.
Perquè a la zona del comerç de Dalt?
És una zona amb força varietat de comerços en la que vaig pensar i podia aportar el meu granet de sorra en el món de la nutrició. És una zona, que tot i ser amplia, crec que manté una mica l’esperit de botigues de barri, la qual cosa permet oferir al client un tracte més personalitzat i proper i alhora sentir-te acompanyat com a comerciant.
Com valores el vincle amb el client?
És vital que el client confiï en tu per tal de poder ajudar-lo com cal. Com he comentat, cada persona és diferent: l’edat, la constitució, l’activitat física, els horaris de feina, les malalties, etc. Hi ha molts factors que poden influir a l’hora de seguir una dieta i és important conèixer cada un d’aquests punts per tal de poder adaptar la pauta nutricional a cada persona i alhora cada persona ha de poder expressar-se amb confiança, poder manifestar els seus dubtes, el que sigui, per tal de poder ajudar-lo.
Quina reacció et satisfà més dels teus clients?
A la botiga acudeixen persones amb problemes de salut, problemes de sobrepès, amb mals hàbits alimentaris, etc. I veure com de mica en mica a través dels meus consells nutricionals van millorant el seu estil de vida, la seva salut i el seu humor, és la millor satisfacció que puc tenir.
Quan penses en com et vols mostrar al públic, que t’agradaria que veiessin de tu?
M’agradaria que veiessin la realitat, una persona que ha dedicat molts anys a estudiar i a formar-se, una persona amb experiència, amb ganes de seguir aprenent i viure noves experiències i que per sobre de tot li agrada el que fa i estima la seva professió. Feliç de poder ajudar a les persones dedicant-me al que m’agrada.
Creus que l’atenció al client s’ha substituït per les compres online i grans superfícies?
Avui en dia internet està present en molts ambients, facilita algunes gestions i a l’hora de fer compres, igual que les grans superfícies, permet buscar ofertes i abaratir preus. Aspecte més complicat en el petit comerç. Però quantes vegades hem sentit a dir amb les compres online: Aquesta talla no em va bé, no és el que m’esperava, a la imatge es veia diferent, etc. El preu no ho és tot. És molt important el tracte personal, tenir bon coneixement del que estàs oferint i que el client surti content amb la compra que ha fet i s’emporti allò que realment necessita i que probablement el farà tornar en un futur.
Quins han sigut els majors obstacles que has tingut de superar per arribar a consolidar el teu negoci?
Avui en dia hi ha molta competència en tots els sectors, però especialment en el de la nutrició. A través d’internet i de xarxes socials hi ha molta informació, però no sempre adequada o que s’entengui amb claredat. A més a més, existeixen molts mètodes a l’hora de seguir una dieta. És important personalitzar cada cas, que les persones em coneguin i creguin en mi per tal de poder ajudar-les. Naturhouse, principalment és conegut per les dietes d’aprimament però tenim molts altres tractaments per ajudar a combatre els símptomes de la menopausa, l’estrès, l’insomni, etc. I de mica en mica la gent va coneixent aquests altres serveis. L’important és treballar bé i oferir un bon servei per seguir prosperant.
Què creus que la gent no sap dels comerciants?
Som persones molt treballadores i sacrificades. Portar un negoci no és fàcil i requereix moltes hores de dedicació. Has de treballar molt, a hores de feina i fora d’aquestes també, ja que moltes vegades t’emportes feina a casa. Has d’estar en constant evolució i adaptar-te a les necessitats de la gent.
Que li diries a un nou emprenedor?
En primer lloc que faci un bon estudi de mercat a l’hora d’establir-se en un lloc. Que s’esforci amb el seu negoci i treballi amb il·lusió, tot i que els inicis són durs, l’esforç val la pena. I sobretot que es faci del Comerç de Dalt! És una associació amb molt bones propostes i una oportunitat genial per donar-se a conèixer i sentir-se acompanyat com a comerciant.